Its.. PeNTaGoNisT.

Assalamualaikum.

Terima kasih melawat blog ku anie. Nada banyak hal atau perkara lah sini anie. Blog ku anie ganya pasal hal-hal yang ada pada diri, persekitaran dan hobi ku :)

Pictures, RC Pictures, Car Pictures sama Random Story atu merupakan kategori untuk kemudahan biskita untuk mencari pos ku yang lalu. Setiap link dalam blog ku ani adalah dari blog ani sendiri dan Insya Allah ada jua link sedikit dari luar blog ku anie.

Luan-luan paning kan mengunjar. Cari saja taya arah Arkib Blog ku atu.

So, try to check it out lah :) Have a great day all.

Jumaat, 10 September 2010

Selamat Hari Raya Aidilfitri 2010

Assalamualaikum,

I would like to say Selamat Hari Raya Aidilfitri to all my muslim and non muslim friends.

Mudahan kitani menjadi orang-orang yang cemerlang dan berjaya di dunia dan akhirat. Ku pohon maaf dan ampun kepada semua kawan-kawan yang bersama ku berjuang dan orang-orang yang di kenali jika ada menyinggung, menyakiti dan sebagainya yang berupa negatif.

Diri ani bukan manusia yang luar biasa namun merupakan insan dan makhluk Allah yang hina serta berdosa. Aku bukannya Muhammad SAW namun dari sifat beliau ada jua ku ikuti sunnahnya sebagai manusia yang mengampuni, di mana pada para kawan-kawan dan sahabat-sahbat yang telah memohon dan meminta maaf kepada ku telah pun ku maafkan sebelumnya syawal. Aku mempercayai ajal berlaku bila-bila masa dan ia adalah ketentuan ilahi jua.

Marilah kita sama-sama bermaafan dan jangan kita benci-membenci. Aku, kamu dan orang-orang sekeliling kita adalah merupakan makhluk yang di cipta Allah SWT di muka bumi ini untuk sementara sahaja. Gagahnya, perkasanya, egonya diri ku dan begitu juga kamu, adalah membawa dan menuju kepada kerugian bukan sahaja pada diri kita sendiri namun juga pada di sekiling kita.

Bukan tujuan ku kan berhujah atau apa. Aku tahu aku membuat perkara yang sama. Yalah, aku mengakui aku lemah kerana sifat manusia ku dan aku pun manusia biasa.

Namun, ku tetap akan memperbaiki diriku demi kekasih ku, anak ku, sahabat-sahabat seperjuangan ku, saudara mara ku, kedua ibu bapa dan mertua ku, adik dan periparan ku, dan juga orang-orang yang ku kenali di sekeliling ku.

Bersamalah kita memperbaiki diri kita sendiri, tegur-menegur, kasih mengasihi, cinta mencintai dan sebagainya. Berbaiklah kita bersama, usah dikenang apa yang lalu, teruskan dengan baru.

Mudahan kita semua di rahmati Allah SWT dan kepada mu ya Allah SWT, terima kasih kerana memanjangkan hayat semua hamba mu untuk menikmati bulan yang terindah selepas Ramadhan iaitu Syawal. Jadikanlah kami hamba mu yang sentiasa beriman, bertaqwa dan berkebajikkan kepada mu ya Allah SWT.

Amin Ya Rabbal Alamin.